Det är roligt nästan jämt! ;)

 
.. i alla fall när man är fri & ledig! :)
 
Torsdag förra veckan bestod av jobb - 8.oo till 21.oo.
Förstår inte varför vi har så korta pass?! Varför inte dygn liksom?!?!!
Lite ironisk, LITE trött på mitt jobb, och bara liiiiite trött rent allmänt!
 
~*~*~*~*~*~*~*~
 
Fredagen var vi lediga jag & lilleman, hela dagen lång! :)
Freddan hade styrt upp med jobb på hemmaplan, så kl 8.oo stod det en snickare
(Anders, kompis till F) på trappen som ville in och få sig kaffe och frukost! ;)
Och tätt därefter så kom Älsko från jobbet..
Sen var det full rulle på taket igen!
Nu är det "bara" vindskivorna, plåten och sen pannorna som ska på..
- SEN har vi ett färdigt, nytt tak på stugan! :)
 
Jag och Liam fick fin/kaffe besök på förmiddagen av Linda & Tilly längre ner på gatan.
Så både mamma & lilleman fick lekompis ett tag.. Då går tiden genast lite snabbare! :)
Momo & moffa förbi en sväng också! ♥
Sen servade vi byggarbetarna med lunch, åt gemensamt, städade lite, kollade film när det regnade,
och mellan regnskurarna satte vi på oss stövlarna och gick ut och inspekterade arbetet!
 
När Liam somnat på Fredag kväll så kostade vi på oss kina mat, myste ner
oss i soffan och njöt av lugnet & friidrotten på tv´n! ♥
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Lördagen blev det lite happenings utöver det vanliga..
Det är inte ofta vi splittras inom familjen ;) aldrig någonsin faktiskt!?!
Men själv packade jag lite nödvändigheter, gjorde mig redo för ståhej och
åkte upp till Östmark på kusinbarnet Mattias 30:års fest!
Liam i sin tur packade sin lilla väska med leksaker och åkte till
mormor & morfar för övernattning där!
Och Freddan stannade hemma och "grejade" med det som föll honom in! :)
Han hade jour på jobbet denna helgen också, annars skulle han varit med mig!
Men vi fixade en natt isär bannemej!
Tänk vilken överlevare människan är hörni!! ;P haha
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
30:års festen var lyckad, och jag tror födelsedags barnet var nöjd också! :)
Alltid lika roligt att träffa alla underbara människor man känner där också!
 
Igår när jag vaknade hemma hos familjen i Lämbacken, så var
det ju helt sjukt underbart väder!!!! Solen stekte och det var 30 grader varmt!!!
INGA BADKLÄDER!! Men j*vlar!!!!! *suck*
Vi satt iaf ute på gården i solen på förmiddagen och drack kaffe.
Sen tog jag en tur med Lucas på fyrhjulingen. Jisses va sköj!!!!
 
Styrde sedan kosan mot Torsby, gjorde lite påhällsningar på div ställen..
Hamnde hos kusin Wanja & moster M på kaffe.. Och där någonstans var det ju
tänkt att jag skulle fortsatt hemåt.. Men svag som jag är.. (haha;) så hamnade jag
i fel bil med gôtt fôlk - på väg till bingo finalen i Rådom!!!
"Vi har kul på våra möten - kom ofta!" ;)
 
Men sen var det raka spåret hem.. Var i stan till strax efter sju igår kväll.
Tog igen lite "helgmys" med Kärleken, god mat & onyttigheter, innan det var kvälla!
 
Och nu är vi här igen..
~ Ångest över jobbveckan!!!
~ Slut på mjölken när kaffet redan var brygg imorse!
~ OS (friidrotten) är över för den här gången!
~ Nästan slut på diesel i bilj*veln!
Ja, det är inte utan att det GÅR GÖTT NU!!!
 
Natti Natti folkens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0