Ibland ska man ha lite flyt!

Det är inte utan att jag har haft lite vind i seglen nu ett tag! :)
Jag blev - som vi redan förutspått - uppsagd på kommunen.
Detta pga arbetsbrist som det så fint heter.
Anställningen upphör f.r.o.m 31 November 2012 (3 mån uppsäg.tid)
 
Och i samma veva så ger jag en "hint" till min chef på avdelningen/Csk att jag
kommer vara klar med kommunen, och vill hemskt gärna vara kvar på Csk!
Men jag förstår ju samtidigt att det inte finns massa tjänster som bara står och väntar!
Ett möte bokas den 28/8 (Tisdags) - Och "vips" så är jag anställd f.r.o.m den 10 September,
har schema på 100%, inte gå ner en krona i lön & få jobba med det jag gillar allra mest! ♥
Har ett vik t.o.m 31 Januari -13, men kommer få fortsätta efter det också! :-)
 
Joråsåatte.. Det Känns RÄTT GÔTT Faktiskt !!!!
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Nu ska jag pina mig igenom denna vecka, och nästa, på kommunen
innan jag lämnar in kläderna och tackar för mig!
För ett tack tillbaka för lång & trogen tjänst kan jag nog se mig i stjärnorna efter!
Hahahahahahahahahahahahahahahaha!
Det ska iaf bli skönt med lite bonus! (Självförvållad sådan!) Har nämligen
innestående över 20 dagars semester att ta ut i pengar + komptid & plustimmar.
Tjohooo va gött mä lite extra klirr i kassan! :-D
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Jag har inte gjort så mycket annat än att jobba den senaste tiden,
och när jag inte jobbar umgås jag med min underbara familj! ♥
 
Men i Måndags tog jag & lilleman oss en tur till Mariebergsskogen för att kolla
på djuren, fika & leka tillsammans med Ida och Alvin, som kom på besök från Sunne.
Jätte trevligt! Killarna hade super kul! :-)
 
Bus i tåget!
 
Jag gillar min kompis säger Liam!
 
Hälsar på hos grisarna!
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
I Tisdags fick vi mer besök norr ifrån! Moster M & kusin Wanja.
Det blev lunch och fika hos mor & far på torpet tillsammans med syrran och Fanny.
Och senare - en lite tur på bergvik.
Väl hemma igen så hade Liam blivit varm, och tempade 38.2' stackarn :-(
Så Alvedon och vila avrundade vi Tisdagen med!
Skulle ha jobbat Onsdag, men bytte med Fihja, och tog Torsdag ist.
Vi stannade hemma och kryade på oss!
 
Idag är lilleman tillbaka hos kompisarna på dagis igen ♥
Och själv är jag hemma på lunch, ska snart iväg på jobb igen.
Slutar 23.3o ikväll. Lagomt roande!! *suck!* Men härdar ändå ut!
Nedräkning!!! ;-)
Lördag jobb: 10.30-23.30 Söndag jobb: 10.30-22.00
 
Det är min helg det! Hoppas eran blir något roligare!! :-)
 
Kram & hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0