Måste hålla igen!

 
Jag har raderat både rubrik & inlägg fram och tillbaka här nu..
Jag verkligen måste hålla igen på mina känslor!
Och det handlar inte om något värre än min arbetssituation!
Men det är nog så ledsamt & jävligt så om ni bara visste!
Ååååååååhh!!! Jag har lust att bara..... AAAaaaaaaaaaa!!!!
Lite grann som Ronja Rövardotters vårskrik ekandes mellan bergen!
 
Jag ska dra lite grann.. utan att bli alldeles för upprörd..
Så förstår ni lite iaf..
 
(Jag jobbar ju som personlig assistent, som dom flesta vet!)
I Onsdags jobbade jag 8.oo-13.3o & 16.oo-21.oo.
Men personen jag jobbar hos blev dålig, och fick åka med ambulans till akuten samma kväll.
Och enligt reglerna då så får inte vi lämna brukaren, utan måste helt sonika följa med.
(Personen i fråga har inga anhöriga i närheten heller så..)
Här vill jag hårdra en sak - Det är väl egentligen inte MITT problem?! Eller?!
Sagt och gjort.. Jag fick ta min bil efter ambulansen och möta upp på akuten.
Får jag ersättning för det? Icke sa nicke!
Där blev vi sittandes naturligtvis (otippat?!) till kl 2.oo på natten!!!!
DÅ fick vi en plats på vårdavdelning!
Och ingen kan jag ringa, då min chef ligger hemma och sover vid den tiden och
jobbar månd-fred 8-16.30!!!
Dilemmat här är att jag har barn som inte hade tid på dagis dagen efter,
då jag själv var ledig Torsdag!
Men jag kände när lilleman vaknade kl 7, efter mina 4 timmars sömn, att det här går inte!
Jag fick ringa till dagis, och snälla som dom är så fick han komma dit så jag kunde åka hem
och sova ett par timmar!
Åter igen - Det verkar som om dom här cheferna som sitter på kommunen tror
att en annan har inget som helst liv förutom jobbet! Familj? Vad är det?!
Vad får jag för att jag ställer min egen familj åt sidan för ett jävla jobb?! Ingenting!!!
Det finns saker som är mer värda än timmar som ska göras på kommun!
Och jag tänker många ggr - Åk dit själva och sätt er för f*n! Känn efter, så pratar vi sen!
Efter uppvaknandet så ringde jag min chef och talade om läget..
Jag sa till henne att jag ska ha kvalificerad övertid mellan kl 21-03, plus att jag
har då ingen lust att jobba första passet på Fredag (idag) då min hela Torsdag blev förstörd!
Jag menar då att eftersom jag fick göra en låst - ofrivillig övertid hela natten mellan Onsd-Torsd
(när jag redan jobbat 10 timmar, och gick upp 6.15 samma dag)
så tycker jag kommunen kunde bjuda tillbaka dom 6 timmarna idag..
Till svar fick jag - "Du kan få börja 13.3o på Fredag, men då blir du skyldig 4,5 tim eftersom
du egentligen börjar kl 9.oo! Det finns andra ställen du kan gå den tiden!"
*piiiiiiiiiiiip*!!!!!!!
Det har ALDRIG funnits någon som helst förståelse what so ever på det där j*vla stället!
Men en annan ska alltid ställa upp och vara tillmötesgående!
Nej, nu blir jag sådär upprörd som jag sa att jag inte skulle bli!
Och som lite grädde på moset..
Jag har även kvar Lörd & Sönd som jag ska jobba 8-21 UTAN rast menar dom på!
 
Om jag är upprörd nu, så vet jag inte vart jag befinner mig efter kl 21 på Söndag!
 
Over And Out!
 
 

Kommentarer
Postat av: Chrissy

Åh! Va jag håller med dig och känner igen mig, Hanna! Tänker alldeles för ofta att personlig assistans enheten är ett riktigt dretställe att jobba på. Allt som vi assistenter förväntas ställa upp på, acceptera och bara tacka och ta emot all skit är ju skandalöst! Efter semestern kändes det som en mardröm att börja jobba igen... Just nu är det enbart tanken på att jag tar min första examen i juni nästa år som får mig att bita ihop och orka fortsätta jobba... Ibland är det sånt vansinne på jobbet så man vet inte om man ska skratta eller gråta. Suck!

2012-08-03 @ 13:11:17
Postat av: Therése

Men herreguuud!! Får det ens gåt ill så?? Ärligt talat.. Ingen rast? Nej jag undrar om det ens är lagligt. Har du pratat med facket? Blir så jäkla arg när jag hör sånt här. Såklart du ska ha övertidsersättning, eftersom du är TVINGAD att följa med. Det borde ju vara solklart kan tyckas.. Hade det varit ett privat företag du jobbat på hade jag "förstått" det mer..men kommunen...nej så får det inte gå till!!

2012-08-03 @ 13:18:25
URL: http://www.precissomdetar.blogg.se
Postat av: Anonym

Börja på Passal istället. MYCKET bättre och flexiblare chefer o man får milersättning för minsta lilla man kör med sin egen bil och till råga på allt en massa roliga fester och annat. Visserligen sämre lön men det är det värt.

2012-08-04 @ 00:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0