Tanken finns där iaf!

 
Visst är det väl så - att det är tanken som räknas!?
För isåfall sköter jag bloggen med bravur!!
 
Eller kanske inte..
nej, inte alls..
urkasst faktiskt!
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Sist jag skrev något här var i Onsdags,
då jag summerade lite vad vi haft för oss på semestern.
Sen dess:
 
I Torsdags jobbade jag delad tur.. först 9.oo-17.3o..
På rasten åkte jag hem, samlade ihop familjen och badkläderna
och åkte till Örsholmen för ett kvällsdopp. Hur underbart som allra helst! ♥
.. Sen tillbaka på jobb 19.3o-21.oo. (Så värdelöst schema så det finns inte!!!)
 
Hanna - Härda ut!!! Snart så.. snaaaaaart så!!!
 
Fredagen: Jobbade 8.oo-13.3o.
Tog med lilleman och åkte ner till stan.
Shoppade kläder till Liam på rean, och hämtade ut dom nya linserna på Lix.
 
Och kvällen bjöd på en tämligen spontan tjejkväll på stan! Totally fab! ♥
Inte varje utgång som resulterar i..
Dj´bås häng på Tempel uteservering, piñacoladas & allsång a lá Carro!
Kanonkväll blev summeringen!
 
Lördagen var jag väl inte så där mäkta häftig..
.. rätt slö, rätt seg, rätt nöjd med gårdagen och lite ångestfylld över ett vagt minne
av att VISA kortet gått hett i baren på alla drinkar hit & dit.
Meeeeen - Vad gör det om hundra år som jag brukar säga! (?)
Och jag får lov att säga att jag är lite smått förundrad!
Jag kan inte minnas när det sist haglade så kopiöst mycket komplimanger & blickar?!
"Hey there gorgeous!"
"Men tjena snygging"
"Öj du - du ä rätt snygg du!"
"Men heeeej där - läget?"
(på toa framför spegeln) "Du behöver inte piffa håret mer du är redan skitsnygg!"
"Du är rätt het du - får jag bjuda på en drink?"
 
Och all denna möda trots att förlovningsringen glänser på ringfingret!?
Well well.. Gratis är gott - mycket gratis gör även en förlovad onykter så.. ;) haha!!
Urfattig blev jag ju inte den här kvällen heller! Och "hemma är alltid där jag bor!"
 
När jag väl fick ordning på kroppen denna dag så packade vi in familjen i bilen
och åkte ner på stan för lunch! Pitchers uteservering närmare bestämt.
Och döm av min förvåning när jag fick se 2 st från kvällen innan, i samma outfit och
i samma tillstånd som 10 timmar tidigare! Jisses!! Gå aldrig hem liksom?! hahahaha..
 
Våra kära vänner, Suss & Daniel kom ner till stan, och vi tog en liten shoppingtur
innan vi stationerade oss på mitt-i-city för relax & fika.
 
Kvällen hemma hos familjen Eriksson/Olsson bjöd på
smörpopcorn, soffhäng & "En gång i Phuket".
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Idag, Söndag har jag haft aningens mer energi.
När Liam sov middag passade jag och Älsko på att grovstäda garaget.
Jag fattar inte hur mycket skit man kan samla på sig alltså!?!
Slängde en himla massa, ställde iordning allt på sin plats och städade ordentligt.
Hann även med att klippa gräsmattan! :)
 
Kl 16 var vi bjudna hem till familjen Håfvström/Österberg.
Vi grillade, åt och hade jätte trevligt! Och barnen lekte och hade jätte kul.
Till efterrätt blev vi serverade hemmagjord glass. Hur gott som allra helst!
Både jag och Freddan blev övertygade - nästa inköp till köket - en glassmaskin! √ 
 
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
 
Imorgon börjar jag & lilleman veckan med en ledig dag.
Vi ska entra IKEA och köpa lite "bra-att-ha-grejer" b.la.
Sen får vi se vad mer dagen har att erbjuda! :)
 
Men nu först blir det ett par timmar i dvala..
 
Natti Natti! / H a n n a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0